Curs de relaxare gratuit

Fă o relaxare.

 Meditaţia, tai-chi, yoga, reiki, imageria dirijată, metoda silva sunt acceptate astăzi ca un punct de plecare în procesul terapeutic.

Meditaţia, respiraţia adâncă, relaxarea muşchilor, relaxare prin imagerie dirijată, relaxarea instantanee, relaxarea în frecvenţa alfa, metoda silva, echilibrarea emisferelor cerebrale, relaxarea în apă sunt cele mai cunoscute metode terapeutice care implică tehnici de relaxare.

Relaxarea  muşchilor

Este o tehnică de relaxare în care îţi încordezi şi îţi relaxezi conştient diferite grupe de muşchi din corp pentru a te  familiariza cu zonele din corp unde resimţi tensiune. Tensiunea apare tot din cauza stresului. Pe măsură ce corpul se relaxează, se reduce agitaţia interioară şi se relaxează mintea.

Închide ochii. Încordează tălpile timp de 2 secunde, relaxează timp de 2 secunde. Tensionează, relaxează.

Repetă.

Încordează-ţi încet pumnul, strângând din ce în ce mai tare; ţine pumnul încordat câteva secunde şi apoi deschide palma. Simte cum tensiunea dispare pe măsură ce mâna se relaxează.

Respiră adânc de câteva ori, iar apoi mută-ţi concentrarea pe talpa piciorului stâng. Repetă acţiunea cu piciorul drept.

Continuă pe rând şi cu alte grupe de muşchi: gambe, coapse, abdomen, piept, spate, braţe, gât şi umeri, faţă.

Te ajută cu ceva, fă toate pregătirile în care crezi. Rugăciuni, simboluri, invocă pe cine vrei: îngeri, arhangheli, entităţi benefice, divinităţi.

Nu uita să te Relaxezi.

După şedinţa de  relaxare, mai fă una. La fel. Și imediat. Vezi ce simţi. Ai remarcat diferenţa? Erau alte senzaţii faţă de prima relaxare?  Savurează timp de 7 zile amintirea acestor senzaţii. Nu încerca să repeţi experienţa până nu trece o săptămână. Aşteaptă să-ţi fie dor.

Data viitoare repetă relaxarea de 3 ori. Merită.

Aşa înveţi să te cunoşti. Pe viitor introdu în practica ta curentă spirituală şi relaxarea. Peste ceva timp orice altceva vei dori să practici va fi mai eficient în interiorul relaxării. Ca şi cum ai fii simultan în două locuri. Te Relaxezi. Şi în același timp te rogi, trimiţi energie, meditezi, vorbeşti cu îngerii şi pluteşti printre stele. Toate acestea pentru că te-ai relaxat.

Micul secret? La a doua relaxare deja relaxezi corpul eteric.

La a treia…… ei bine, stai să ajungi până acolo. Promit că o să îți placă.

Meditația de Relaxare

Starea de relaxare

Relaxarea minţii începe cu relaxarea corpului, relaxarea emoţională, abandonul fizic în apropierea stării de somn, şi continuă cu modificarea percepţiei asupra gândurilor repetitive şi obsedante. Relaxarea dusă la nivel de artă determină schimbări comportamentale, stări alterate de conştiinţă şi poate dezvoltă capacităţi paranormale.

Relaxarea ca terapie este folosită mai mult în combaterea stresului însă este eficientă şi în alte afecţiuni, cum ar fi contracturi musculare, afecţiuni locomotorii şi traume, fizice sau emoţionale.

Curs de relaxare gratuit, apeși pe link, va porni un fișier audio

Este o meditaţie, poţi să stai pe spate, se recomandă să asculţi la căşti, este stereo, dacă adormi e bine, dacă poţi să faci relaxarea te vei întoarce la ea.

Acesta tehnică elaborată de relaxare implică memorarea musculară a relaxării prin vizualizarea pe rând a fiecărei porţiuni din corpul fizic. Practica constantă a acestei meditaţii duce la conştientizarea profundă a stării în care ne găsim, mental, fizic sau spiritual.

Este un prim pas în dezvoltarea personală. după o perioadă minimă de practică cu acest fişier audio destinată învăţării paşilor de parcurs ai relaxării profunde se poate renunţa la ascultarea meditaţiei în sine şi se poate practica în continuare din memorie.

Astfel începem să ne cunoaştem şi să insistăm în mod special asupra zonelor care se relaxează mai dificil.

Acolo sunt blocaje, fizice sau energetice. Prin simpla relaxare a corpului se disperseza câmpul energetic local suficient de mult ca aceste blocaje să fie îndepărtate sau cel puţin să se micşoreze efectul pe care îl produc în domeniul de viaţă în care „lucrurile” par să se mişte mai încet sau deloc.

Relaxarea instantanee

implică o serie de tehnici şi exerciţii pregătitoare pentru a obţine rapid stări de relaxare în situaţii stresante care necesită atenţie sporită sau în cazul când suntem obosiţi

Efectele acestei relaxări sunt utile pe termen scurt, însă pe termen lung determină o schimbare de atitudine benefică asupra situaţilor conjuncturale şi creşte încrederea în sine

Tehnici pregătitoare

– exerciţii pentru respiraţie – respiraţie adâncă abdominală

–  exerciţii pentru postură – când corpul se mişcă, în mod natural adoptă poziţii specifice activităţii depuse. O activitate care implică oprirea mişcării a unei părţi a corpului determină o tensiune că duce la stres.

Exerciţiile recomandate sunt destinate acelei părţi care a fost folosită îndelung în poziţii nefireşti.
– exerciţii de concentrare a ochilor – rotaţii lente ale ochilor, adaptarea la lumină/întuneric, focalizarea altenativa aproape/departe
–  afirmaţii – cuvinte care ne ajută să ne relaxăm
– gânduri de vizualizare şi relaxare
– întreruperi de tipar şi ancore;

Fă-ţi timp pentru relaxare

În perioadele stresante, când evenimentele zilnice par să nu se mai termine, proiectele urgente şi oamenii se înmulţesc, când cele mai plăcute activităţi devin obositoare şi entuziasmul celorlalţi te enervează, este momentul să iei o pauză.

„ai grijă de tine”

Un moment bun pentru relaxare este binevenit în programul zilnic. Este ideal să planificăm de la început cum alternăm activităţile şi pauzele. Micile pauze de „răsfăţ” cu care ne recompensăm de lungul zilei, detaşarea temporară de la alte activităţi pentru a ne simţii mai bine şi visele despre vacanţele „fabuloase ” pe care le vom avea cândva, ne menţin pe linia de plutire. Pe lângă toate acestea o relaxare în apă ar face miracole pentru starea noastră de spirit. Apa, se ştie, „trage”. Suntem făcuţi 90% din apă, avem fluide………limfă, sânge, energie….. care reacţionează la stress, apar blocaje, încetiniri ale curgerii sau accelerări… toate acestea se pot calma şi reface cu o baie caldă. Apa calmează sistemul nervos, curată energiile negative, armonizează câmpurile energetice şi echilibrează presiunea din vasele de sânge capilare cu cea din exteriorul corpului.

Foloseşte uleiuri pentru aromaterapie!

Uleiurile volatile, aromatice, combinate eficient ajută, adăugate în apă, la o serie de afecţiuni şi relaxează. Se pot combina uleiuri de lavandă şi portocal sau lămâie, pentru relaxarea şi creşterea imunităţii, sau mentă pentru stări febrile. Sărurile de baie de asemeni ajută, la relaxare şi la îndepărtarea energiilor reziduale situate în apropierea corpului fizic. Intră în apă şi goleşte mintea de gânduri.

Goleşte mintea de gânduri

Fiecare gând este un ansamblu de conexiuni neuronale create în mare viteză de mintea noastră şi orice împotrivire creează o avalanşă de reacţii pro şi contra, care ne agită şi agravează starea. Încet, cu răbdarea lăsăm gândurile care apar să îşi facă drum prin mintea noastră, ne lăsăm duşi de ele până se micşorează viteza cu care sunt create altele noi. Fiecare gând are un ciclu de pornire, existenţă şi dispariţie. Pe măsură ce timpul pna al dispariţia unui gând este mai lung, următorul gând se crează mai încet, şi tot mai încet până ajungem la o stare plăcută, în care mai există doar amintirea.

Concentrează-te pe senzaţii.

Apa, arome, relaxare…. ce mai urmează? Uneori, în timpul relaxării, conştientizăm zone ale corpului care sunt mai încordate, care „ne ţin”, sau care dor. Ne fixăm atenţia asupra acestor zone şi ne mişcăm uşor în apă. Mai întâi folosim intuiţia şi ne mişcăm doar ca o reacţie la senzaţia pe care o simţim, încordarea sau ce mai este în zona respectivă. Mişcarea uşoară declanşează senzaţii în alte zone ale corpului. Continuăm până ne simţim comfortabil şi apoi ne oprim. Respirăm adânc şi aşteptăm.

Relaxarea prin vizualizare

Vizualizarea implică imaginarea unei scene liniştite, care ajută la reducerea stresului şi a anxietăţii. Se vor crea imagini mentale ale unor locuri idilice: un loc preferat de vacanţă, o insulă fantezie sau orice altceva care ar putea să dea naştere la senzaţii plăcute, cum ar fi atingerea unei bluze din mătase.

Ideea de bază este că mintea să se elibereze de stres, iar tensiunea să fie înlocuită cu o imagine care să declanşeze sentimentul de linişte şi calm. Cu cât vizualizăm mai mult cu ochii deschişi (culori, imagini, sunete, etc.), cu atât va fi experimentată mai repede relaxarea.

 Corpul energetic cel mai apropiat, are aceeaşi formă şi dimensiune cu a corpului fizic, înconjurându-l  pe toată suprafaţa, fiind de fapt un câmp subtil cu un strat dens şi o vibraţie specifică fiecărui om. În acest câmp energetic se găsesc toate forţele evolutive ale corpului fizic, cele vitale creatoare, precum şi toate simţurile fizice.

Cele şapte centre energetice, chakrele, precum şi cele trei canale energetice, sushumna, ida şi pingala, fac parte din acest corp eteric care la rândul său se încarcă cu energie prin două din cele şapte chakre.

Prin chakra coroanei ne încărcăm cu energie Divină, prin chakra plexului solar corpul eteric se încarcă cu energia vitală a soarelui iar de la chakra rădăcină se încarcă cu energia pământului.

După ce energia vitală de la soare şi cea din regnul mineral al pământului au umplut întregul organism, energia suplimentară este radiată în exterior prin centrele energetice şi prin pori, sub formă de raze colorate de energie, ce formează  aura eterică care înconjoară întregul corp fizic.

Aceste raze de energie au şi rolul de protecţie pentru a opri substanţele nocive, gândurile şi energiile mai puţin benefice de a intra în sistemul de câmpuri al persoanei.

De câte ori ne certăm cu cineva, suntem preocupaţi de o situaţie rea sau ne supărăm pe bună dreptate, chiar dacă, spunem noi, nu ne mai gândim la acea supărare, emitem o energie negativă ce rămâne stocată în corpul subtil  având ca efect slăbirea corpului eteric.

În timpul relaxării, pe lângă starea de uşurarea a tensiunilor, corpul eteric se dilată şi el. Urmând îndeaproape corpul fizic, orice modificare într-unul sau altul se simte imediat şi în celălalt.

O relaxare cât de mică are efect atât asupra corpului fizic cât şi a celui eteric. Dacă deja am făcut prima relaxare, inclusiv muşchii faciali şi organele interne, la a doua trecere, foarte lent, cu răbdare, până se simte trecerea peste încă un nivel de relaxare şi mai profund, atunci și corpul eteric va beneficia de o destindere.

 Practic atunci când repetăm relaxarea imediat după prima, intrăm mai adânc în stări care induc extinderea energiei. Corpul eteric odată relaxat, eliberează blocajele din meridiane, din chakre, şi transmite mai departe, către celelalte câmpuri energetice efectele acestor deblocări. Este o purificare în lanţ. Efectul imediat al acestei relaxări este percepţia subtilă.

De fiecare dată când un câmp energetic îşi modifică dimensiunile, din motive diverse, iniţieri, meditaţii…., el aduce, trage după el şi pe celelalte.

Astfel când spunem că ne „scade vibraţia” câmpul eteric se micşorează şi la fel se întâmplă şi cu celelalte. Când acţiunile noastre devin pozitive şi ne fac plăcere, câmpurile energetice se măresc. De aceea ne simţim bine.

Pentru că odată cu această creştere se măreşte şi distanţa între posibilele blocaje sau forme gând negative aflate în aură şi în spaţiul nou creat poate intra energie benefică din univers sau de la sursele de energie cu care ne putem conecta.

Cele mai multe din aceste negativităţi se disipă în energia nou venită şi influenţa lor asupra gândurilor, comportamentelor, şi acţiunilor nostre dispare. De aceea o relaxare a câmpului eteric, practicată constant  devine o formă de terapie.

Este o nouă abordare a teoriei câmpurilor energetice în sensul că un câmp extins are mai multe șanse să aducă energie de vindecare decât unul contractat.

La a treia trecere prin procesul de relaxare se extinde aura în Univers şi ia contact cu Multiversul. Prima dată avem în vedere relaxarea musculară, eliminarea toxinelor şi a blocajelor fizice din organism. Vom insista la fiecare tensiune sau durere apărută până la dispariţie. Şi apoi apare şi relaxarea mentală.

 Fiecare relaxare este utilă pentru că ne menţine într-o stare de funcţionare, însă atunci când reuşim să reluăm procesul şi a doua oară, imediat după prima, deja suntem foarte aproape de a intra în frecvenţa cerebrală alfa, dacă nu am intrat, şi reluarea imediată a procesului, pe lângă dilatarea corpului eteric ne duce la un nivel şi mai profund în starea alfa.

 Aici este zona unde putem da comenzi organismului să se regenereze. Este o senzaţie extrem de plăcută, aproape ca o transă în care ne propunem să ne relaxăm încă o dată.

A treia oară, ducem totul la un nivel în care  până şi senzaţia de plutire dispare, corpul fizic nu ne mai “ţine” pe nicăieri şi accesăm alte planuri dimensionale. Nu este ceva de speriat sau să ne fie frică că nu ne mai întoarcem. De aceea am insistat pe ideea de practică a relaxării un timp îndelungat până să intrăm în aceste zone profunde. Am putea să vedem culori, să gândim mai limpede sau să simţim că zburăm.

 Este cel mai bun moment pentru a declanşa, doar cu un gând fugitiv, senzaţia fiind atât de plăcută încât va fi nevoie de efort pentru un gând coerent, vindecarea accelerată a ceea ce ne supără în viaţa de zi cu zi. Acel gând foarte fin şi nesemnificativ, o dorinţă a sufletului nostru pentru a fi sănătoşi şi împliniţi, efortul de al formula,  ne va scoate din starea profundă de relaxare în care ne aflăm, însă efectele se vor vedea imediat.

El a fost creat atunci când creierul era relaxat complet, eram în frecvenţa alfa, şi se va manifesta ca şi cum am fi dat o comandă fermă subconştientului de a începe un proces de vindecare. Efectul va fi mult mai bun decât cel creat prin hipnoză de exemplu, pentru că am reuşit să accesăm singuri acele zone şi nu ghidaţi din exterior. Deci nu are cum să intre în conflict cu dorinţele și credințele noastre.

Şi ar mai fi ceva.

De multe ori nu ne dăm seama când trece timpul. Putem fi distrați sau concentrați pe un subiect captivant şi parcă timpul zboară. Este o senzaţie de percepţie, la fel când suntem plictisiţi şi aşteptăm un eveniment cu caracter obligatoriu şi neplăcut care ne trezeşte emoţii de respingere sau nerăbdare, cum ar fi să stăm la semafor, zi după zi, ore la rând, timpul ni se pare că abia se „târăște”.

Ambele variante sunt create de modul cum funcţionăm, uneori ni se pare că lucrurile sunt super aglomerate şi aproape că trecem dincolo de starea de panică şi ne credem pe margine prăpastiei, alteori suntem „în reluare” şi ce avem de făcut nu se mai termină.

Sunt percepţii ale timpului. În relaxare putem să le evităm sau să le folosim pentru a crea spaţiu mental acolo unde obosim. O relaxare rapidă între două activităţi care par că se suprapun, ne dă un moment de claritate mentală, în care luăm decizii mai eficiente şi dintr-o dată  cele două evenimente sau solicitări mentale suprapuse devin complet separate şi uşor de gestionat.

Pentru a folosi eficient stările în care percepem timpul diferit, este suficient să contientizam cum ne simţim la prima relaxare. Ştim permanent cât a trecut de când am început şi până am revenit la lumea reală?

 Cu puţină practică, da.

Vom fi în măsură să ne dăm seama dacă am depăşit timpul acordat pentru relaxare. Însă de la a doua sau a treia trecere timpul devine relativ. Ne vom simţi de parcă a trecut „o veşnicie”, mai ales pentru faptul fiind relaxaţi, ne este greu să formulăm un gând conştient fără a ieşi din starea placută în care ne aflăm.

Acest fenomen ne poate ajuta să trăim mai mult, în sensul că memoria acelei stări în corpul fizic tinde să creeze în alte  momente ale zilei stări similare. Pe lângă relaxare fizică, mentală şi energetică, percepţia şi memorarea unei stări în care „avem mai mult timp decât de obicei” reglează cumva stima de sine şi ne dă siguranţa că ne putem regenera la voinţă.

MihaiB.

Consiliere

Pentru Programări Sunați la 0723377860