Relaxarea instantanee

– implică o serie de tehnici şi exerciţii pregătitoare pentru a obţine rapid stări de relaxare în situaţii stresante care necesită atenţie sporită sau în cazul când suntem obosiţi

Efectele acestei relaxări sunt utile pe termen scurt, însă pe termen lung determină o schimbare de atitudine benefică asupra situaţilor conjuncturale şi creşte încrederea în sine

Tehnici pregătitoare

– exerciţii pentru respiraţie – respiraţie adâncă abdominală

–  exerciţii pentru postură – când corpul se mişcă, în mod natural adoptă poziţii specifice activităţii depuse. O activitate care implică oprirea mişcării a unei părţi a corpului determină o tensiune că duce la stres.

Exerciţiile recomandate sunt destinate acelei părţi care a fost folosită îndelung în poziţii nefireşti.
– exerciţii de concentrare a ochilor – rotaţii lente ale ochilor, adaptarea la lumină/întuneric, focalizarea altenativa aproape/departe
–  afirmaţii – cuvinte care ne ajută să ne relaxăm
– gânduri de vizualizare şi relaxare
– întreruperi de tipar şi ancore;

Fă-ţi timp pentru relaxare

În perioadele stresante, când evenimentele zilnice par să nu se mai termine, proiectele urgente şi oamenii se înmulţesc, când cele mai plăcute activităţi devin obositoare şi entuziasmul celorlalţi te enervează, este momentul să iei o pauză.

“ai grijă de tine”

 

Un moment bun pentru relaxare este binevenit în programul zilnic. Este ideal să planificăm de la început cum alternăm activităţile şi pauzele. Micile pauze de “răsfăţ” cu care ne recompensăm de lungul zilei, detaşarea temporară de la alte activităţi pentru a ne simţii mai bine şi visele despre vacanţele “fabuloase ” pe care le vom avea cândva, ne menţin pe linia de plutire. Pe lângă toate acestea o relaxare în apă ar face miracole pentru starea noastră de spirit. Apa, se ştie, “trage”. Suntem făcuţi 90% din apă, avem fluide………limfă, sânge, energie….. care reacţionează la stress, apar blocaje, încetiniri ale curgerii sau accelerări… toate acestea se pot calma şi reface cu o baie caldă. Apa calmează sistemul nervos, curată energiile negative, armonizează câmpurile energetice şi echilibrează presiunea din vasele de sânge capilare cu cea din exteriorul corpului.

Foloseşte uleiuri pentru aromaterapie!

Uleiurile volatile, aromatice, combinate eficient ajută, adăugate în apă, la o serie de afecţiuni şi relaxează. Se pot combina uleiuri de lavandă şi portocal sau lămâie, pentru relaxarea şi creşterea imunităţii, sau mentă pentru stări febrile. Sărurile de baie de asemeni ajută, la relaxare şi la îndepărtarea energiilor reziduale situate în apropierea corpului fizic. Intră în apă şi goleşte mintea de gânduri.

Goleşte mintea de gânduri

Fiecare gând este un ansamblu de conexiuni neuronale create în mare viteză de mintea noastră şi orice împotrivire creează o avalanşă de reacţii pro şi contra, care ne agită şi agravează starea. Încet, cu răbdarea lăsăm gândurile care apar să îşi facă drum prin mintea noastră, ne lăsăm duşi de ele până se micşorează viteza cu care sunt create altele noi. Fiecare gând are un ciclu de pornire, existenţă şi dispariţie. Pe măsură ce timpul pna al dispariţia unui gând este mai lung, următorul gând se crează mai încet, şi tot mai încet până ajungem la o stare plăcută, în care mai există doar amintirea.

Concentrează-te pe senzaţii.

Apa, arome, relaxare…. ce mai urmează? Uneori, în timpul relaxării, conştientizăm zone ale corpului care sunt mai încordate, care “ne ţin”, sau care dor. Ne fixăm atenţia asupra acestor zone şi ne mişcăm uşor în apă. Mai întâi folosim intuiţia şi ne mişcăm doar ca o reacţie la senzaţia pe care o simţim, încordarea sau ce mai este în zona respectivă. Mişcarea uşoară declanşează senzaţii în alte zone ale corpului. Continuăm până ne simţim comfortabil şi apoi ne oprim. Respirăm adânc şi aşteptăm.

Relaxarea prin vizualizare

Vizualizarea implică imaginarea unei scene liniştite, care ajută la reducerea stresului şi a anxietăţii. Se vor crea imagini mentale ale unor locuri idilice: un loc preferat de vacanţă, o insulă fantezie sau orice altceva care ar putea să dea naştere la senzaţii plăcute, cum ar fi atingerea unei bluze din mătase.

Ideea de bază este că mintea să se elibereze de stres, iar tensiunea să fie înlocuită cu o imagine care să declanşeze sentimentul de linişte şi calm. Cu cât vizualizăm mai mult cu ochii deschişi (culori, imagini, sunete, etc.), cu atât va fi experimentată mai repede relaxarea.

Relaxare Plăcută

MihaiB

cursuri reiki

Cursuri Reiki

Pentru Programari Sunati la 0723377860