Poziția corpului în timpul masajului

Corpul uman este făcut să se mişte în cele mai diverse direcţii şi planuri. Ca specialist în masaj ai să constaţi după un timp că multe din manevrele de masaj sunt solicitante. Ca o metodă profilactică de te menţine mereu în formă şi pregătit să ajuţi alte persoane, prin masaj, este recomandat să ai grijă de tine. Să te odihneşti suficient, să ai mereu la dispoziţie perioade de relaxare proprie şi să nu te încarci cu un număr de programări excesiv.

Printre alte precauţii pe care le poţi lua este şi poziția adoptată în timpul masajului. Poate că instinctul îţi va spune cum să te întinzi către celălalt capăt al persoanei masate când faci o manevră mai complicată, însă este bine să ştii dinainte că micile schimbări de tensiune de pe un picior pe altul sau, la repetarea mai multor manevre, să te muţi pe partea cealaltă a corpului persoanei masate te ajută la menţinerea echilibrului între solicitările asupra unei părţi a musculaturii tale şi cealaltă, şi să-ţi dozezi efortul la un nivel mediu pe toată perioada masajului.

Astfel dacă simţi că masajul pe care îl efectuezi te oboseşte studiază, eventual într-o oglindă aflată la îndemână, modul cum te apleci şi cum arată corpul tău în timp ce faci masaj.

Foloseşte înălţimea corectă a mesei în funcţie de tipul de masaj, de dimensiunile clientului, şi de dimensiunile tale. Masa de masaj ar trebui în general să ajungă la degetele palmelor când stai în picioare lângă ea. O dimensiune corectă a înălţimii te va ajuta să-ţi foloseşti greutatea corpului, și nu forţa ta.

Încălzirea înainte de fiecare masaj este absolut necesară. Pentru întărirea muşchilor de la mâini poţi face nişte flotări sau ridicări de greutăţi. Pentru picioare se fac fandări. Corpul să fie în spatele mâinilor. Şi mâinile şi picioarele trebuie să fie îndreptate către direcţia în care aplici masajul. Dacă ai împinge un dulap, de exemplu, nu ai sta lângă el, ci în spatele lui pentru a avea mai multe forţă.

Genunchii uşor îndoiţi. Niciodată drepţi. Tălpile bine înfipte în pământ pentru mai multă stabilitate. Mută greutatea corpului de pe un picior pe altul în funcţie de direcţia masajului. Partea de jos a corpului este capabilă să ofere mult mai multă forţă decât partea de sus. Aşa că încearcă să te foloseşti de picioare, şi nu de spate.

Poziţia corectă a mâinilor, umerilor, incheiturilor şi degetelor.

Când mâinile sunt departe de trunchi, tind să obosească mai repede. Umerii şi spatele trebuie să fie relaxaţi tot timpul.Ţine spatele drept ! Dacă te apleci, înseamnă că-ţi foloseşti muşchii spatelui…şi dacă faci asta de fiecare dată, în timp pot apărea grave probleme de coloană. Încearcă să nu-ţi ridici umerii spre urechi.

 Ține încheietura mâinii cât mai dreaptă posibil. Cu cât mai multă forţă aplici, cu atât încheitura trebuie să fie cât mai dreaptă. Ţine degetele relaxate !! Chiar dacă nu le foloseşti, ele ar trebui să atingă pielea. Nu le ridica în sus când vrei să aplici o forţă mai mare.

Poziţia capului. Ţine gâtul şi capul drept, şi privirea înainte..încearcă pe cât posibil să nu priveşti spre masă, în jos. Dacă priveşti prea mult în jos, gâtul poate înţepeni. Dacă trebuie să priveşti ce faci, coboară-ţi poziţia corpului, îndoindu-ţi genuchii sau foloseşte un scaun.

 Respiră corect. În timp ce aplici forţa, expiră…în timp ce te retragi inspiră. Este o idee bună să respiri odată cu persoana masată. Vei intra în contact mai uşor cu acesta şi ritmul masajului se va adapta de la sine. Asta te va ajuta să nu oboseşti. Nu-ţi încorda maxilarul, şi ţine fruntea relaxată.

Ridică corect. Ţine partea pe care vrei să o ridici aproape de corpul tău. Dacă de exemplu ai vrea să ridici o cutie foarte grea, vei încerca să o ţii cât mai lipită de tine, şi nu la distanţă. Aceeaşi regulă se aplică şi în masaj…asta referitor la clienţii cu greutate mare, sau când ajuţi pe cineva să se urce pe masă, sau să coboare. Şi din nou, îndoaie-ţi genuchii şi nu spatele !

MihaiB.