Meditaţia diminuează Stresul

Meditaţia este considerată un tip de medicină complementară care angrenează trupul şi mintea . Meditaţia se referă la o varietate întreagă de practici mentale menite să obținem relaxarea. Poate combate efectele nocive ale stresului, inducând o stare de pace interioară.

Meditația  înseamnă să te relaxezi și să-ți concentrezi mai apoi atenția pe un singur lucru (respirație, diferite părți ale corpului, gânduri, obiecte exterioare, sunete…symboluri…), pe cineva sau să te conectezi la o sursă de energie (cazul reiki) şi să o foloseşti pentru a te descoperi pe tine sau să  atingi conştient beneficii în practica ta.

 

Oricine poate să practice meditaţia.

Avantajele acestei tehnici sunt acelea că nu sunt necesare echipamente speciale şi că poate fi pusă în practică oriunde.

Există deosebiri între meditația că practica spirituală și ”meditația” ca formă de antrenament a concentrării (relaxare şi concentrare).

De cele mai multe ori Meditaţiile ghidate sunt încadrate la categoria Self-Help sau mindfulness care dezvoltă un antrenament ghidat pentru dezvoltarea atitudinilor, capacităților, automatismelor necesare pentru a-ți concentra mai bine atenția pe acțiune, pe ceea ce îţi propui, fără să te lași distras de propriile gânduri ori de stimulii exteriori.

 

Diverse tipuri de meditaţie

 

Concentrarea pe un anumit obiect.

Focalizaţi vizual un obiect şi exploraţi diferitele lui aspecte. Examinaţi forma acestuia, diferenţele de culoare, textura, temperatura şi eventualele mişcări ale obiectului. Puteţi utiliza flori, flacăra lumânărilor, imprimeurile complexe etc.

 Concentrarea pe un sunet.

Unele persoane care practică meditaţia obişnuiesc să se concentreze pe sunetele pe care le produc. Orice sunet emis de noi înşine, o rugăciune repetată de mai multe ori sau o mantră, devine, cu ceva practică, un ajutor  pentru a intra într-o stare meditativă. Unele sunete primordiale cum a r fi mantra Om se pot auzi în mod subtil fără a le mai pronunţa. Denumirile simbolurilor, unele, le putem folosi ca mantre.

Utilizarea imageriei dirijate

Ne putem imagina o călătorie către un loc plăcut în care ne simţim în siguranţă, putem vizualiza cât mai multe detalii şi creem mental un peisaj de vis. Această tehnică de meditaţie este revigorantă şi pozitivă, un mod foarte plăcut de relaxare şi eliberare de gândurile negative. Tot ce trebuie să faceţi este să creaţi o imagine mentală constituită pe baza unui peisaj preferat din natură, a unui chip drag, a unui loc care inspiră amintiri plăcute etc.

Unele dintre cele mai răspândite forme de a ajuta vizualizarea este tehnica secundarului de la ceas. Se priveşte un ceas de perete timp de 60 de secunde urmărind preponderent varful secundarului 30 de secunde şi apoi închidem ochii şi vizualizăm în continuare mişcarea până când au mai trecut încă 30 de secunde. Scopul este să ne deschidem ochii la fix şi să ne armonizăm vizualizarea cu fluxul energetic al timpului.

O altă formă eficientă de creştere a capacităţii de vizualizare este privirea une sfere albe pe un fundala întunecat şi apoi, cu ochii închişi, să o  recreem mental până când devine la fel ca cea din realitate. O putem apoi modela după dorinţă ca un cub, dodecaedru şi înapoi la sferă, doar ca să ne antrenăm.

Ascultarea unor meditații ghidate.

Orice script de meditaţie are în componenţă mai întâi relaxarea şi apoi inducerea unor afirmaţii pozitive, uneori spuse că o poveste, ca o călătorie, şi ne dezvoltă capacitatea de vizualizare şi facilitează accesul în lumile paradisiace.  Cele care sunt mai mult pe self-help sau mindfulness sunt destinate măririi creativității şi eliminarea stresului.

Autoanaliza corpului fizic. 

Concentraţi-vă atenţia asupra anumitor regiuni ale sistemelor fizice din corp. Conştientizaţi diverse senzaţii fiziologice: durere, tensiune, căldura sau detensionare.

Nu vorbim în aceste cazuri despre un ritual spiritual. Acele meditaţii cu caracter Spiritual, rugăciunea, meditaţiile fără obiect,  cele de Reiki, sunt destinate în special dezvoltării contactului cu Divinitatea şi activarea căilor de lucru cu energiile înconjurătoare.

Majoritatea acestor meditaţii  au un ghidaj minimal sau deloc pentru a influenţa cât mai puţin mentalul şi  a ne relaxa în scopul atingerii stărilor modificate de conştiinţă care ne conduc la formarea abilităţilor în ezoterism şi produc efecte în creşterea spirituală.

MihaB

 

 

 

Consiliere Spirituală

Pentru Programări Sunați la 0723377860