Timp pentru relaxare

Relaxarea instantanee

– implica o serie de tehnici si exercitii pregatitoare pentru a obtine rapid stari de relaxare in situatii stresante care necesita atentie sporita sau in cazul cand suntem obositi

Efectele acestei relaxari sunt utile pe termen scurt, insa pe termen lung determina o schimbare de atitudine benefica asupra situatilor conjuncturale si creste increderea in sine

Tehnici pregatitoare

– exercitii pentru respiratie – respiratie adanca abdominala

–  exercitii pentru postura – cand corpul se misca, in mod natural adopta pozitii specifice activitatii depuse. O activitate care implica oprirea miscarii a unei parti a corpului determina o tensiune ca duce la stres.

Exercitiile recomandate sunt destinate acelei parti care a fost folosita indelung in pozitii nefiresti.
– exercitii de concentrare a ochilor – rotatii lente ale ochilor, adaptarea la lumina/intuneric, focalizarea altenativa aproape/departe
–  afirmatii – cuvinte care ne ajuta sa ne relaxam
– ganduri de vizualizare si relaxare
– intreruperi de tipar si ancore;

Fa-ti timp pentru relaxare

In perioadele stresante, cand evenimentele zilnice par sa nu se mai termine, proiectele urgente si oamenii se inmultesc, cand cele mai placute activitati devin obositoare si entuziasmul celorlalti te enerveaza, este momentul sa iei o pauza.

„ai grija de tine”

Un moment bun pentru relaxare este binevenit in programul zilnic. Este ideal sa planificam de la inceput cum alternam activitatile si pauzele. Micile pauze de „rasfat” cu care ne recompensam de lungul zilei, detasarea temporara de la alte activitati pentru a ne simtii mai bine si visele despre vacantele „fabuloase ” pe care le vom avea candva, ne mentin pe linia de plutire. Pe langa toate acestea o relaxare in apa ar face miracole pentru starea noastra de spirit. Apa, se stie, „trage”. Suntem facuti 90% din apa, avem fluide………limfa, sange, energie….. care reactioneaza la stress, apar blocaje, incetiniri ale curgerii sau accelerari… toate acestea se pot calma si reface cu o baie calda. Apa calmeaza sistemul nervos, curata energiile negative, armonizeaza campurile energetice si echilibreaza presiunea din vasele de sange capilare cu cea din exteriorul corpului.

Foloseste uleiuri pentru aromaterapie!

Uleiurile volatile, aromatice, combinate eficient ajuta, adaugate in apa, la o serie de afectiuni si relaxeaza. Se pot combina uleiuri de lavanda si portocal sau lamaie, pentru relaxarea si cresterea imunitatii, sau menta pentru stari febrile. Sarurile de baie de asemeni ajuta, la relaxare si la indepartarea energiilor reziduale situate in apropierea corpului fizic. Intra in apa si goleste mintea de ganduri.

Goleste mintea de ganduri

Fiecare gand este un ansamblu de conexiuni neuronale create in mare viteza de mintea noastra si orice impotrivire creeaza o avalansa de reactii pro si contra, care ne agita si agraveaza starea. Incet, cu rabdarea lasam gandurile care apar sa isi faca drum prin mintea noastra, ne lasam dusi de ele pana se micsoreaza viteza cu care sunt create altele noi. Fiecare gand are un ciclu de pornire, existenta si disparitie. Pe masura ce timpul pna al disparitia unui gand este mai lung, urmatorul gand se creaza mai incet, si tot mai incet pana ajungem la o stare placuta, in care mai exista doar amintirea.

Concentreaza-te pe senzatii.

Apa, arome, relaxare…. ce mai urmeaza? Uneori, in timpul relaxarii, constientizam zone ale corpului care sunt mai incordate, care „ne tin”, sau care dor. Ne fixam atentia asupra acestor zone si ne miscam usor in apa. Mai intai folosim intuitia si ne miscam doar ca o reactie la senzatia pe care o simtim, incordarea sau ce mai este in zona respectiva. Miscarea usoara declanseaza senzatii in alte zone ale corpului. Continuam pana ne simtim comfortabil si apoi ne oprim. Respiram adanc si asteptam.

Relaxarea prin vizualizare

Vizualizarea implica imaginarea unei scene linistite, care ajuta la reducerea stresului si a anxietatii. Se vor crea imagini mentale ale unor locuri idilice: un loc preferat de vacanta, o insula fantezie sau orice altceva care ar putea sa dea nastere la senzatii placute, cum ar fi atingerea unei bluze din matase.

Ideea de baza este ca mintea sa se elibereze de stres, iar tensiunea sa fie inlocuita cu o imagine care sa declanseze sentimentul de liniste si calm. Cu cat vizualizam mai mult cu ochii deschisi (culori, imagini, sunete, etc.), cu atat va fi experimentata mai repede relaxare

Relaxare Placuta

Relaxare

pentru programari sunati la 0723377860