Relaxare

 

Tehnici si metode de relaxare cum ar fi meditaţia, tai-chi, yoga, reiki, imageria dirijata, metoda silva sunt acceptate astazi ca un punct de plecare in procesul terapeutic.

Meditatia, respiratia adanca, relaxarea muschilor, relaxare prin imagerie dirijata, relaxarea instantanee, relaxarea in frecventa alfa, metoda silva, echilibrarea emisferelor cerebrale, relaxarea in apa sunt cele mai cunoscute metode terapeutice care implica tehnici de relaxare.

 

 

Relaxarea  muschilor

Este o tehnica de relaxare in care iti incordezi si iti relaxezi constient diferite grupe de muschi din corp pentru a te  familiariza cu zonele din corp unde resimti tensiune. Tensiunea apare tot din cauza stresului. Pe masura ce corpul se relaxeaza, se reduce agitatia interioara si se relaxeaza mintea.

 

Închide ochii. Incordeaza talpile timp de 2 secunde, relaxeaza timp de 2 secunde. Tensioneaza, relaxeaza.

Repeta.

Incordeaza-ti incet pumnul, strangand din ce in ce mai tare; tine pumnul incordat cateva secunde si apoi deschide palma. Simte cum tensiunea dispare pe masura ce mana se relaxeaza.

Respira adanc de cateva ori, iar apoi muta-ti concentrarea pe talpa piciorului stang. Repeta actiunea cu piciorul drept.

Continua pe rand si cu alte grupe de muschi: gambe, coapse, abdomen, piept, spate, brate, gat si umeri, fata.